۱۳۹۰ آذر ۱۹, شنبه

پیام سید ضیا نبوی از زندان در پاسخ به پیام "کمپین ۹۹": باید برای دفاع از حق تحصیل ده سال در زندان بمانم


سید ضیا نبوی دانشجوی زندانی در تبعید، در پاسخ به پیام "کمپین 99"، پیامی را از درون زندان کارون اهواز ارسال کرده است

به گزارش دانشجونیوز، دست اندرکاران "کمپین 99" در روایت سی و دوم خود که مقارن با روز دانشجو در ایران بود، به سید ضیا نبوی پرداخته بودند. در روز دانشجو، یکی از معترضین حاضر در جنبش وال استریت به نام الن پیام کوتاهی خطاب به ضیا نبوی نوشته بود.
آلن، از معترضان جنبش وال استریت، در پیام کوتاه خود خطاب به سید ضیا نبوی نوشته بود: «ما پیشرو بودن و رهبری تو را ستایش می کنیم. ما باید از شجاعت و تعهد تو درس بگیریم. من فقط می گویم قوی بمان! تو واقعا یک قهرمان هستی.»
سید ضیا نبوی، دانشجوی زندانی در بخشی از پاسخ خود به این پیام آلن ضمن تشکر از پیام وی نوشته است: «من شرایط تو را تجربه نکرده‌ام و در نتیجه توان فهم دقیق وضعیت تو را ندارم. این نکته در کنار نوعی سختگیری که برای اظهار نظرهایم درون خودم حس می کنم سبب شده که پیام روشن و صریحی برای تو نداشته باشم. می‌دانی من و امثال من در ایران برای به دست آوردن حقوق ساده‌ای مثل حق انتخاب، حق آزادی بیان و حق تحصیل می‌کوشیم و اینها حقوقی هستند که احتمالا برای شما بدیهی‌اند و این بداهت حتی شاید اعتبار این حقوق را برای شما کاهش داده باشد. می‌دانی شرایطی که من در آن به سر می‌برم حداقل از نظر خودم وضعیتی قهرمانانه نیست و اینکه می‌بایست برای دفاع از حق تحصیل ده سال در زندان بمانم برایم بیشتر شبیه یک شوخی احمقانه و شاید هم یک خواب ناخوشایند است.»
مطابق برنامه «کمپین ۹۹» قرار است با نود و نه نفر از افرادی که در جنبش وال استریت در سراسر دنیا حضور دارند گفتگو شود و پس از شنیدن روایت و دلیل هر نفر از چراییِ حضورش در این اعتراض، برای وی روایت یک زندانی سیاسی در ایران بازگو شده و از وی خواسته می‌شود که پیامی برای آن زندانی بفرستد و پوستری برای وی طراحی کند..
متن کامل پاسخ ضیا نبوی برای انتشار در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته است:
الن عزیز سلام


از پیام محبت آمیزت خیلی ممنونم. اعتراف می‌کنم که از دریافت این پیام خیلی خوشحال شدم. گرچه این در حالی است که در چگونگی پاسخ دادن به آن خیلی مردّدم. من شرایط تو را تجربه نکرده‌ام و در نتیجه توان فهم دقیق وضعیت تو را ندارم. این نکته در کنار نوعی سختگیری که برای اظهار نظرهایم درون خودم حس می کنم سبب شده که پیام روشن و صریحی برای تو نداشته باشم. می‌دانی من و امثال من در ایران برای به دست آوردن حقوق ساده‌ای مثل حق انتخاب، حق آزادی بیان و حق تحصیل می‌کوشیم و اینها حقوقی هستند که احتمالا برای شما بدیهی‌اند و این بداهت حتی شاید اعتبار این حقوق را برای شما کاهش داده باشد. می‌دانی شرایطی که من در آن به سر می‌برم حداقل از نظر خودم وضعیتی قهرمانانه نیست و اینکه می‌بایست برای دفاع از حق تحصیل ده سال در زندان بمانم برایم بیشتر شبیه یک شوخی احمقانه و شاید هم یک خواب ناخوشایند است. البته این نکته را نیز بگویم که زندگی حتی اگر یک خواب هم باشد فکر می‌کنم ارزش آن را دارد که برای زیباتر شدن آن کوشید. در مورد اینکه آیا می‌توانم روزی در یک جامعه آزاد زندگی کنم یا نه حقیقتش هیچ مطمئن نیستم. اصولا در مورد آینده نمی توان اطمینان داشت. با این حال من همین امروز و در حالی که این نامه را می‌نویسم حداقل این اطمینان را دارم که بارقه‌هایی از این آزادی و رهایی درون هر ارتباطی که فارغ از ترس و تعصب و تعارف باشد وجود دارد و این نکته‌ایست که مرا به ضرورت مطلق ارتباط داشتن با انسان‌ها دعوت می‌کند. دوباره از پیام محبت آمیزت تشکر می‌کنم
گفتنی است متن کامل پیام الن نیز که خطاب ب ضیا نبوی در روز دانشجو نوشته شده بود به شرح زیر است:
اَلِن: سلام ضیا! بگذار چیزی به تو بگویم. مبارزه ی تو در ایران به شکل روشنی بسیار دشوارتر از مبارزه ی ما در امریکاست. ما پیشرو بودن و رهبری تو را ستایش می کنیم. ما باید از شجاعت و تعهد تو درس بگیریم. من فقط می گویم قوی بمان! تو واقعا یک قهرمان هستی. امیدوارم این پیام به پایداری تو در این روزهای سرکوب کمک کند. امیدوارم روزی بیاید که من و تو بتوانیم یکدیگر را ملاقات کنیم و مثل دو مردِ آزاد با یکدیگر دست بدهیم.
درباره سید ضیا نبوی: سید ضیاء نبوی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، علیرغم کسب رتبه تک رقمی در کنکور کارشناسی ارشد سال 87 در رشته جامعه شناسی، به دلیل فعالیت‌هایش در انجمن اسلامی دانشگاه در دوران کارشناسی، در کنکور کارشناسی ارشد ستاره دار شد و از ادامه تحصیل محروم ماند. پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در جریان یک مناظره‌ی انتخاباتی تلویزیونی در سال 88، وجود دانشجویان ستاره‌ دار و مردود در کنکور کارشناسی ارشد به دلایل سیاسی و عقیدتی را انکار کرد، ضیاء نبوی به همراه جمعی از دانشجویان ستاره دار، تجمعاتی را در مقابل سازمان صدا و سیما و سایر نقاط تهران برگزار کردند. بعد از انتخابات برخورد بسیار شدیدی با برگزارکنندگان این تجمعات صورت گرفت و ضیاء نبوی به اتهام محاربه به 10 سال حبس در تبعید محکوم شد و حکم تبعید وی به زندان کارون اهواز در اول مهر ماه 1389 به اجرا گذاشته شد. در اردیبهشت ماه 1390 ضیاء نبوی در نامه‌ای از زندان کارون اهواز وضعیت این زندان را "ورای حد تقریر" و "مرز زندگی انسانی و حیوانی" خوانده بود و به شرح مشاهداتش پرداخته بود. پس از انتشار این نامه، وی به زندان دیگری در اهواز با شرایط بسیار مناسب تر منتقل شد اما در شهریور ماه مجددا به زندان کارون بازگردانده شد و همچنان در زندان کارون به سر می برد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر