۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

پیمان عارف: به وحشیانه ترین شکل ممکن به جرم توهین به احمدی نژاد مرا شلاق زدند

article picture


پیمان عارف، فعال دانشجویی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق، به جرس گفت: من اینجا در ایرانی که احمدی نژاد می گوید آزادترین کشور جهان است، به جرم توهین به احمدی نژاد شلاق خورده ام به گونه ای که جای زخم هایش هنوز روی تن ام مانده است و قلبم درد می کند.
وی معتقد است هم صدور حکم شلاق غیرقانونی بوده است و هم اجرای آن به صورت غیر قانونی صورت گرفته است.
پیمان عارف صبح امروز به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد که با پایان دوران محکومیتش آزاد شود اما به گفته خود او لحظاتی پیش از آزادی به اتهام توهین به ریاست جمهوری ۷۴ ضربه حکم شلاق او به اجرا در آمده است.
گفتگوی جرس با این فعال سابق دانشجویی و عضو سازمان دانش آموختگان را بخوانید:
آقای عارف این حکم شلاق را آنگونه که این روزها می گویند نمادین هم اجرا نکردند درست است؟
این حکم را نه تنها نمادین اجرا نکردند، ای کاش حداقل همان رای صادره خودشان را اجرا می کردند، یعنی ۷۴ ضربه شلاق تعزیری طبق ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی را اجرا می کردند یعنی شلاق را به صورت تعزیری می زدند. مشهور فقهای امامیه تاکید دارند میان تفاوت تازیانه شلاق تعزیری و تازیانه حدی. یعنی در تازیانه حدی نباید دست شلاق زننده بالا رود و یک کتاب باید زیر بغل شلاق زننده باشد برای اینکه کتاب قران نیفتد ولی آقایان به وحشیانه ترین و سبوعانه ترین شکل ممکن تازیانه زدند. یعنی به همان شکل که در شریعت برای شرب خمر و لواط پیش بینی شده است شلاق زدند.
دقیقا به چه جرمی این حکم شلاق در مورد شما اجرا شده است؟
به جرم توهین به احمدی نژاد. ماده ی ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی. قاضی پیرعباس قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در پرونده مربوط به اتهامات انتخابات در صدور رای ۷۴ ضربه تازیانه تعزیری صادر کردند.
این حکم کجا و چگونه اجرا شد؟
ولی این آقایان در دادسرای اوین در حضور آقای نمکی رییس دفتر معاون شخص جعفری دولت آبادی به وحشیانه ترین شکل ممکن حکم تغزیری را به شکل تازیانه حدی اجرا کردند. من خواهان دستور قضایی شدم و در همان شرایط که حمله قلبی به من دست داد، شکایت کردم به آقای دولت آبادی و از همین جا از دولت آبادی می خواهم که دستور قضایی صادر کند اگر دادستان هستند که از نظر من نیستند.
آیا همسر شما هم به هنگام اجرای حکم حضور داشتند؟
امروز محکومیت من تمام شده بود و مرا به خاطر اینکه باید آزاد می شدم آوردند دادسرای اوین در شعبه اجرای احکام. دادیار اجرای احکام فردی است به نام خدابخش که ایشان حضور نداشت. همسرم را هم اجازه دادند بیاید بنشیند. فردی آمد که ماسک به صورت خودش زد. آنکسی که مرا شلاق زاد ماسک به صورت داشت. مرا بردند ته دادسرای اوین در یک اتاقی در حضور نمکی رییس دفتر معاون دادستان مرا شلاق زدند. آن فرد شروع کرد با تمام شدت دستش را بالا برد و با تمام شدت تازیانه را به پشت من کوبید و مرا شلاق زدند.
بعد از شلاق شما چه حالی داشتید؟
کمرم راست نمی شود از درد شلاق. وضعیت قلبی ام هم خوب نیست. به توصیه ی یکی از پزشکان دوش گرفتم، اما خون مردگی باعث شده که سوزش این زخم ها بیشتر باشد.
اگر سخنی با مسئولان یا احمدی نژاد که به جرم توهین به ایشان هم شلاق خورده اید، دارید بفرمایید ؟
احمدی نژاد که هر بار به نیویورک می رود و می گوید ما آزادترین کشور دنیا را داریم اما مرا اینجا در کشور خودم ، به وحشیانه ترین شکل ممکن به جرم توهین به احمدی نژاد شلاق زده اند. من یک نامه سرگشاده به احمدی نژاد نوشتم و تنها یاد آوری کردم که چه بلایی سر دانشگاهها آمده است. نامه من موجود است که هیچ توهینی به احمدی نژاد نکرده ام تنها گفته ام که به ایشان هرگز سلام نخواهم کرد. همه تاکید من این است که هم صدور حکم من غیر قانونی بود و هم این حکم شلاق به صورت غیر قانونی و وحشیانه اجرا شد.
خبر قبلی در همین مورد همراه تصویر در لینک زیر
http://parsdailynews.com/90715.htm
سحام نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر