۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

اخراج 30 راننده زن شرکت واحد

article picture


منبع حکومتی:فرحناز شیری، اولین راننده خطوط بی‌.آر.تی مسیر میدان آزادی دپوی شرق به همراه 30 زن راننده دیگر از شرکت واحد رانده شده‌اند و خود دلیل این بازخرید اجباری را نمی‌دانند. شیری می‌گوید: 20 شهریور سال 86 وارد شرکت واحد شدم.
آفتاب:آن زمان مدیر عامل اتوبوسرانی بیژنی بود و حمایت و پشتیبانی او باعث حضور من در شرکت واحد شد. ادامه همکاری من با اتوبوسرانی ادامه داشت تا 20 اسفند سال 88. در این مدت شش ماه از قرارداد من گذشته بود، کسی نیز به درخواست‌های من برای تمدید قرارداد توجهی نمی‌کرد.
او ادامه می‌دهد: سرانجام قرار بر این شد که قراردادی جدید با من بسته شود در حالی‌که بر اساس قانون کار قرارداد گذشته باید تمدید می‌شد.
شیری می‌گوید: پنج راننده زنی که پس از من در اتوبوسرانی مشغول به کار شدند، رسمی شده بودند و من هنوز بلاتکلیف بودم.
با وجود دوندگی‌های بسیار و نامه‌نگاری‌ها همچنان از رسمی کردن من امتناع کردند. این وضعیت ادامه داشت تا 10 اردیبهشت که حکم اخراج من صادر شد.
شیری با حکم دادگاه دوباره به کار باز می‌گردد اما تا تیرماه که او به همراه 30زن دیگر که در این خط آزادی - دپوی شرق فعالیت می‌کردند، اتوبوس‌هایشان را تحویل ندادند و ریالی از حق بیمه‌اش را نیز پرداخت نکرده‌اند.
شیری که مدتی است بیمار است می‌گوید: حتی دفترچه بیمه ندارم و امکان پرداخت هزینه‌های درمان خود را هم ندارم.
یک روز که رفتم ماشین را تحویل بگیرم، دیدم جلو تعرفه من را گرفته‌اند. 30 زن دیگری که به همراه من بیکار شده‌اند بیشترشان از زنان سرپرست خانواده هستند و قبل از رسیدن مهلت قراردادهایشان مجبور به بازخرید شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر