۱۳۹۰ آبان ۱۲, پنجشنبه

"افرادی از اینکه پیمان برای شلاق خوردنش دادخواهی کرده ناراحت هستند"

article picture

همسر پیمان عارف، فعال دانشجویی که از روز گذشته مجددا بازداشت و روانه زندان اوین شده است با اعتراض به بازداشت وی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« یک روز پس از بازداشت پیمان به همراه خانم عسل اسماعیلی زاده و شرر کنور تبریزی آنها به قید قرار التزام آزاد شدند و قرار شد که ساعت ۸ صبح فردایش مجددا خود را به شعبه ۶ دادسرای اوین معرفی کنند. آنها فردا صبح دوباره در شعبه مورد بازجویی قرار گرفتند و بعد عسل و شرر آزاد شدند اما گفتند که پیمان باید در بازداشت بماند. وکلای پیمان در پرونده نامه ای را دیده بودند که حکایت از قید قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی برای آزادی پیمان را داشت که من سریع همان شب وثیقه را آماده کردم و امروز صبح ساعت ۸ صبح همراه با وکیلش به دادسرای اوین رفتم.»


سمیرا جمشیدی در حالیکه به شدت از برخورد مسولان دادسرا ناراحت بود، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« هر چند من اصلا قید قرار وثیقه را قبول ندارم و می دانم که آنها بابت دادخواهی پیمان سر شلاق خوردنش ناراحت هستند و او را نگه داشتند، چون واقعا کسی را نمی توان به دلیل فاتحه خواندن سر قبری بازداشت و برایش قید قرار وثیقه صادر کرد با این حال این مبلغ را فراهم کردم. اما برخورد خیلی بدی با من در دادسرا شد.هیچکس جواب درستی به من نداد. حتی وکیلش را به دادسرا راه ندادند تا پرونده را به خواند و بفهمد اتهام موکلش چیست. فردی که حکم شلاق پیمان را اجرا کرده بود، به دلایلی او را شناختم. به من در دادسرا گفت اصلا پیمان عارف کیه ، جرمش چیه. بعد یکی آمد گفت بازپرس نیامده، دیگری گفت قاضی نیامده. گفت صبر کنید خبر می دهیم بعد ساعت ۳۰/۱۲ به ما گفتند که اصلا قرار وثیقه ای برایش صادر نشده است.»

همسر پیمان عارف گفت: « هر چقدر هم که بخواهند کشش بدهند فایده ای ندارد چون بهانه ای برای بیشتر نگه داشتن پیمان ندارند. من می دانم که این کار غیر قانونی است و به نظرم دادستان تهران هم خبری از این جریان ندارد چون در سفر حج است و فکر نمی کنم که وزارت اطلاعات هم با این کار موافق باشد. فکر می کنم کاملا مسئله شخصی است، افرادی که به پیمان شلاق زدند و در زمان شلاق خوردنش حضور داشتند لابد از اینکه پیمان سکوت نکرده و خودش را مظلوم قرار نداده و دادخواهی کرده است ناراحت هستند و حالا می خواهند آزارش بدهند.»

سمیرا جمشیدی درباره وضعیت همسرش گفت:« امروز صبح پیمان با من تماس گرفت و گفت که در بند ۳۵۰ اوین است خوشبختانه روحیه اش خوب بود. اما مطلب مهم این است که او در تماس امروزش گفت که به او قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی اعلام شده ، چیزی که وکلایش نیز روز گذشته در پرونده دیده بودند و حتی خود مسولان شعبه ۶ هم در ابتدای صبح قبول کردند اما در آخرین لحظه که دیدند قرار وثیقه آماده است و پیمان می تواند آزاد شود زیر حرفشان زدند. برخورد امروز ماموران واقعا عجبیب بود.»

لینک زیر:پیمان عارف : سر قبر ندا به زور اسلحه ما را دستگیر کردند
کمپین بین المللی حقوق بشردرایران
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر