۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

وضعیت نامناسب سلامتی عبدالله مومنی در زندان

article picture

وضعیت نامناسب سلامتی عبدالله مومنی در زندان درگفت وگو با همسرش: به دلیل نوشتن واقعیت از ملاقات محروم شدیم
همسر عبدالله مومنی، زندانی عقیدتی وفعال دانشجویی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که همسرش در زندان مورد بازجویی قرار گرفته واز روحیه خوبی در زندان برخوردار نیست. فاطمه آدینه وند به کمپین گفت:« دوشنبه دوم آبان که به ملاقاتش رفتم روحیه خوبی نداشت اما چیزی هم در مورد بازجوییش نگفت. نمی دانم قبل از ملاقات او را مورد بازجویی قرار دادند و یا بعد از آن. اما بهرحال این هفته روحیه خوبی نداشت.»
فاطمه آدینه وند درباره مشکلات جسمی همسرش گفت:« فعلا برای گوشی که در اثر ضربه های دوران بازجویی پاره شده بود از دارو استفاده می کند تا مگر چسبندگی پرده گوش باز شود. اما یک روز قبل از ملاقات این هفته بدون اینکه به ما بگویند تا حداقل دکتر خوبی برای او پیدا کنیم او را به بیمارستان راضی برای بیماری پوستیش برده اند و از او آزمایش گرفتند. من حتی از جواب آزمایش هم خبر ندارم. این را عبدالله لحظه آخر ملاقات گفت.»



فاطمه آدینه وند با اشاره به اینکه مشکلات از زمان انتشار نامه آقای مومنی خطاب به رهبر ایران در سال گذشته بیشتر شده است گفت:«از زمانیکه ایشان سال گذشته آن نامه را نوشتند دیگر به ما ملاقات حضوری نمی دهند. فکر نمی کنم که آقای دادستان خودش تصمیم گیرنده باشد چون او هم بچه دارد و می داند بچه نیاز به دیدار پدر دارد. بعد از آن نامه من هر ماه برای تقاضای ملاقات حضوری می روم و ملاقات نمی گیرم، نمی دانم چطور وجدانشان راضی می شود. بچه های من نوجوان هستند و از ملاقات حضوری پدرشان محروم، من هم همین طور، من چقدر دوست دارم شوهرم را بغل کنم. نمی دانم اینها چه عقده ای از عبدالله دارند که هر کاری می کنند عقده شان خالی نمی شود، نه ملاقات حضوری ، نه تلفن.»
فاطمه آدینه وند گفت:« به دلیل نوشتن واقعیت ما از ملاقات محروم شدیم. عبدالله عین واقعیت را در نامه اش نوشته بود، اینکه مثلا سرش را در دستشویی کردند تا انشایی که نوشته بودند را عبدالله در دادگاه بخواند. نمی توانم باور کنم انسانی بتواند با همنوعش چنین کارهای کند.»
اما همسر عبدالله مومنی در خصوص اینکه جواب مسولان برای عدم ملاقات حضوری به او چه بوده است، گفت:«جوابشان این است که او نامه نوشته و من هم مصاحبه می کنم. گفتند خودت مصاحبه کردی که شوهرت عید پارسال که به مرخصی آمده از خواب می پریده و می گفته من را نزنید. خب عین واقعیت را من گفتم دروغ نگفتم.»
فاطمه آدینه وند همراه با بغض گفت: « من در زندگیم سختی زیاد کشیدم، همسر اولم، برادر آقای مومنی ۱۳ سال مفقود الاسر بود و من نوزاد ۵ ماهه ام را به تنهایی بزرگ کردم اما فکر می کنم این روزها سخت ترین دوران زندگیم را می گذارنم. یا به زندان می روم و عبدالله را آنجا در بند می بینم یا به خانه برمی گردم و بچه هایم را تنها می بینم. خانه ام بی روح است. چراغ خانه ام خاموش است، خیلی سخت است این روزها.»
عبدالله مومنی ، سخنگوی اسبق دفتر تحکیم وحدت که پس از انتخابات ۸۸ بازداشت شد به ۴ سال و ۱۱ ماه حبس محکوم شد. او اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت خویش است.
کمپین بین المللی حقوق بشردرایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر