۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

منصور اسانلو ،قطع تماس تلفنی با وجود بازگشت پس از عمل قلب باز به زندان

article picture

منصور اسانلو، رئیس زندانی هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که برای معالجه بیماری قلبیش از چند روز گذشته در بیمارستان بستری شده بود علیرغم نیازهای پزشکی روز شنبه ۳۱ اردبیهشت ماه دوباره به زندان برگردانده شد. پروین اسانلو، همسر این فعال کارگری به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« به دلیل آنکه شرایط زندان برای حال منصور خطرناک است از طریق دادستانی پیگیری های زیادی کردم تا او از بیمارستان به منزل برگردد و در حصر خانگی باشد.حتی گفتم من از ماموران هم پذیرایی می کنم فقط منصور به خانه برگردد چون طبق تشیخص پزشکان او باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، میوه و سبزی بخورد و در محیطی به دور از استرس باشد که در زندان هیچکدام از این اتفاق ها نمی افتد.»


پروین اسانلو درخصوص جواب پیگیری هایش گفت: « با مسول دفتر سازمان کل زندان ها تلفنی حرف زدم اما متاسفانه نه جواب مثبت شنیدم و نه منفی. و شنبه او به زندان برگردانده شد.»

پروین اسانلو همچنین درباره عمل جراحی همسرش گفت: او روز ۱۱ اردبیشهت ماه در بیمارستان بستی شد اما تیم پزشکان در نهایت تشخیص دادند که فعلا بهتر است دارو تراپی و فیزیوتراپی قلبی شود چون عمل قلب باز در سن و شرایط او بسیار خطرناک است و پس از عمل زندان برایش دشوارتر خواهد بود.


همسر منصور اسانلو با اظهار بی خبری از او گفت: « از روز شنبه که منصور علیرغم تلاش های من به زندان برگردانده شد ما از او هیچ خبری نداریم چون تلفن زندان هم قطع است. من خواهان آزادی سریع او هستم، او به تشیخص پزشکان نیاز به محیطی دور از استرس و درمان مداوم دارد همین طور نیاز دارد که مرتب به پزشکش مراجعه کند تا داروهایش کنترل شوند. از همه بدتر این است که تماس تلفنی شان قطع است، حداقل اینکه مسولان تماس تلفنی را برقرار کنند تا ما از حال عزیزان مان با خبر شویم.»

منصور اسانلو که تیرماه ۸۶ در نزدیکی منزل خود توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و پس از محاکمه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۵ سال حبس محکوم شد در حال حاضر در زندان رجایی شهر کرج است. او به علت گرفتگی عروق قلبش، سه بار پزشکی قانونی رای به عدم تحمل حبس او داد اما این مسئله تا به حال از سوی مسولان قضایی مسکوت مانده است. او چندین بار در دوران حبس مجبور به بستری شدن در بیمارستان شده است مجددا روز ۱۱ اردبیهشت ماه در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران بستری شد و پس از ۲۰ روز به زندان برگردانده شد.

کمپین بین المللی حقوق بشردرایران
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر