۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

نامه سرگشاده پسر مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

article picture


مصطفی سلیمی ( ایلویی ) فرزند عبدالله، اهل روستای ئیلوو منطقه تیلکو از توابع شهرستان سقز است که در سال 1380 به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کرد درآمد و به مدت سه سال به همکاری با حزب مورد اشاره پرداخت.
نهایتاً نامبرده از اواخر سال 1382 به همکاری خود با آن حزب پایان داده و متعاقباً در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان لرستان ساکن شد. نیروهای امنیتی در همان زمان اقدام به بازداشت آقای سلیمی کرده و پس از انتقال به اداره های اطلاعات و دادگاههای سنندج و سقز، حکم اعدام به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه صادر و به وی ابلاغ شد. که روز دوشنبه۲۶ ارديبهشت ماه به سوئيت انفرادی زندان مرکزی سقز منتقل شد.
پسر مصطفی سلیمی در نامه‌ای سرگشاده که بدست ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی رسیده ، خطاب به مقامات عالی‌رتبه ، و نهادهای حقوق بشر و مردم نوشته است : پدرم بی گناه است و او سزاوار حکم اعدام نیست. وی را آزاد کنید.
متن نامه به شرح زیر است:
همگان مطلعند که پدر من ، مصطفی سلیمی بدون هیچ دلیل موجه هشت سال است که در بازداشت به‌سر می‌برد، من نمی‌دانم که در این هشت سال چه بر او گذشته است، اما میدانم بر من چه گذشته است تا جایی که پدرم را به یاد دارم پشت میله های زندان بوده است.
هشت سال در این حال و هوای کودکی و در حالی‌که هم‌سالان من با شوق دیدار پدر و مادرشان از مدرسه سوی خانه روان می‌شوند، من با دیدگان منتظر، صورت‌های افسرده و دلی شکسته به خانه‌ای باز می‌گردیم که امید دیدار پدر هر روز با پتک بی‌خبری و یاس بر پیکر کوچکم فرود می آید. ای‌کاش هیچ‌کس این‌گونه از مهر پدر محروم نگردد.گرفتن جان یک انسان اگر ممکن است یک انتفام لحظی باشد اما همزمان میتواند افریتنده نسلی انتقام جو باشد در قرنی که انتقام به مصابه شیویه ضد انسانی به نقد تاریخ کشیده شده است. آفریدن چینین نسلی انتقام جویی سیاسیت سه دهه اخیر جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر بوده که همواره با شکست روبرو شده است.
در شرایط کنونی آنچه حائز اهمیت است نه دفاع از جان یک انسان به سان یک پدر بلکه به مصابه دفاع از یک انسان برای حفظ انسانیت و حقوق بشر رایج در دنیاست. دفاع از پدر من نه به عنوان یک خانواده بلکه در یک اجتماع بزرگتر دفاع از کیان یک خانواده ، دفاع از ماهیت پدری ، دفاع از اعدم یتیم ساختن دیگری و درنهایت دفاع از ماهیت واقعی انسانیت است.
من به عنوان پسر کسی که بی گناه در زندان و محکوم اعدام شده ، از تمامی مقامات قضایی و مسئولین میخواهم که پدرم گناهی نداره و وی را ازاد کنید و از تمامی مردم میخواهم که به پدرم کمک کنند چون که وی سزاوار اعدام نیست. و نگذارید پدرم را اعدام کنند.
اشکان سلیمی پسر مصطفی سلیمی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر