۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

سانسورچی وزارت ارشاد، کتاب استاد ادبیات را به نام خودش چاپ کرد

article picture


یک «سانسورچی» وزارت ارشاد که مدرک تحصیلی‌اش دیپلم است، کتاب یک استاد و نویسنده حوزه ادبیات فارسی را به نام خود منتشر کرده است.

به گزارش مهرنامه، دکتر منوچهر ستوده، استاد و نویسنده حوزه زبان و ادبیات فارسی در یاددشت کوتاهی با اشاره به آثار در دست انتشار، از سرنوشت یکی از کتاب‌های مرجع خود در روند اخذ مجوز در وزارت ‌ارشاد گفته است.

وی نوشته است: «کتابی درباره بازی‌های تهران تمام کرده‌ام. آن را چند سال قبل به ناشر سپردم و او هم به وزارت ارشاد برد اما هنوز مجوز نداده‌اند. روزی برای پیگیری کار آن به وزارت ارشاد رفتم و دیدم کتابم را ورق ورق کرده و روی میز چیده‌اند و خانمی در حال خواندن آن است.»
ستوده ادامه می‌دهد: «از او پرسیدم خانم چه می‌کنید؟ گفت: در حال تصحیح آن هستم و ایرادهایش را می‌گیرم. از او پرسیدم چقدر سواد دارید؟ گفت: دیپلم. من در جواب گفتم: خانم نیم قرن قبل من در اینجا دکترای ادبیات فارسی گرفتم و حالا شما دارید کتاب من را ایرادگیری می‌کنید.»
ستوده در پایان می‌گوید: «خلاصه این که از آن‌جا آمدم بیرون. چند ماه بعد دیدم همان کتاب من را همان خانم بررس به نام خودش چاپ کرده است.»
نوشته:سهند خوانساری، خودنویس
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر