۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

دانشجوی محروم از تحصیل: هیچکدام از اتهاماتم را نپذیرفتم

article picture



امیر شیبانی زاده، دانشجوی محروم از تحصیل: هیچکدام از اتهاماتم را نپذیرفتم؛ نمی دانم چه حکمی صادر می شود

امیر شیبانی زاده، دانشجوی محروم از تحصیل و اهل مشهد در خصوص جلسه دادگاه روز دوشنبه خود به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « اگرچه پرونده ای که مربوط به هشت سال حبس من می شد روی میز قاضی دادگاه بود و چند روز پیش هم در تماس تلفنی به من گفته بودند که این دادگاه مربوط به پرونده شرکت در تجمع اعتراض آمیز ۲۴ خرداد سال ۸۷ است که به این دلیل به هشت سال حبس محکوم شده ام اما خوشبختانه اصلا در این باره صحبتی نشد و درباره پرونده دیگرم که مربوط به شرکت در تجمع ۲۵ بهمن ماه سال گذشته می شد سوال شد.»

امیر شیبانی زاده، دانشجوی ۲۳ ساله محروم از تحصیل که در سال های اخیر به دفعات بازداشت شده است، اولین بار در تجمع اعتراض آمیز ۲۴ خرداد سال ۸۷ در پارک ملت مشهد بازداشت و پس از دو هفته ماندن در بند انفرادی به بند امنیتی زندان وکیل آباد منتقل شد و پس از مدتی با قرار کفالت ۸۰ میلیون تومانی آزاد شد. شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به تازگی او را به اتهام شرکت در تجمع ۲۴ خرداد به هشت سال زندان محکوم کرده است و طبق تماس تلفنی که از سوی مسولان دادگاه شده است قرار بوده دادگاه امروز مربوط به همین پرونده باشد.


این دانشجوی محروم از تحصیل و ۲۳ ساله در خصوص روند دادگاه به کمپین گفت:« روز(دوشنبه) به غیراز من چهار نفر دیگر نیز که به اتهام شرکت در تجمع ۲۵ بهمن در مشهد بازداشت شده بودند و هم دانشجو بودند و هم مردم عادی، در دادگاه شرکت داشتند. اتهام من اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی در روز ۲۵ بهمن بود و تبلیغ علیه نظام به دو دلیل، یکی گفتگو با سایت جرس و دیگری این که پس از بازداشت من دست هایم را به نشانه پیروزی بالا برده بودم. من هیچکدام از اتهاماتم را نپذیرفتم و گفتم من حرف دروغی نزده ام و کار اشتباهی هم نکرده ام فقط در راه پیمایی که برای حمایت از مردم مصر بود و حضور در آن جز حقوق شرعی و انسانیم به حساب می آمد شرکت کردم.»


امیر شیبانی زاده گفت: «آقای صدفی ، قاضی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد خیلی محترمانه با من برخورد کرد و اجازه داد تا از خودم دفاع کنم. حالا دیگر نمی دانم چه اتفاقی می افتد و چه حکمی صادر می شود.بقیه هم گفتند که از دادگاه شان راضی بودند و توانستند دفاع کنند.»

امیر شیبانی زاده سال گذشته نیز به دلیل شرکت در تجمع ۲۵ بهمن ماه بازداشت و در ۲۱ فروردین ماه امسال با قرار کفالت ۸۰ میلیون تومانی آزاد شد. پس از آزادی او وقتی به دانشگاه آزاد مشهد مراجعه می کند به او اجازه ورود نمی دهند و کمیته انظباطی به او ابلاغ می کند که از تحصیل محروم شده است. این دانشجو درگفتگوهای اخیرش ادعا کرد که اداره اطلاعات و نیروی سپاه مشهد او را به دفعات برای همکاری تحت فشار قرار داده اند و از او اطلاعاتی در مورد دوستان اصلاح طلبلش می خواستند.


کمپین بین المللی حقوق بشردرایران
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر