ه‍.ش. ۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

عصبانیت منبع حکومتی از کسادی "جشن انقلاب" و لو رفتن آن توسط رسانه های بین المللی

article picture
سایت حکومتی مهر:یک رسانه غربی در گزارش جشن مردمی انقلاب، حضور میلیونی مردم را دهها هزار نفری خواند و به نمایش ماکت هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 آمریکا در میدان آزادی پرداخت.
به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس ضمن تلاش برای کم رنگ جلوه دادن حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نوشت: تلویزیون دولتی ایران به انتشار تصاویری از حضور پررنگ دهها هزار نفر در سراسر این کشور به مناسبت گرامیداشت سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: همچنین یک ماکت از هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 با ابعاد واقعی که ایرانی ها در دسامبر گذشته موفق به فرونشاندن آن در خاک خود شدند، در میدان آزادی نمایش داده شد.
به نوشته آسوشیتدپرس، تلویزیون دولتی ایران سقوط این هواپیمای بدون سرنشین را به عنوان "نشانه ای از قدرت" نیروهای ارتش ایران در برابر آمریکا و ضربه سخت این کشور به غرب در جنگ نرم معرفی کرد.

"تلاش هاآرتض برای کم جلوه دادن حضور مردم در جشن انقلاب"
سایت حکومتی مهر :روزنامه هاآرتض در گزارشی با پوشش خبری راهپیمایی با شکوه مردمی ایران به حمل پرچم و تصاویری از خامنه ای از سوی راهپیمایان پرداخت.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمل پرچم ها و تصاویری از علی خامنه ای از سوی راهپیمایان در سی و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" در این راهپیمایی به تیتر اول روزنامه هاآرتض تبدیل شد.
این رسانه چاپ سرزمین های اشغالی ضمن تلاش برای کم رنگ جلوه دادن حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تنها از حضور دهها هزار ایرانی در این راهپیمایی در سراسر کشور خبر داد.
شبکه های تلویزیونی عرب زبان همچون العربیه که همواره درصدد جوسازی علیه ایران است و درباره کشورمان رویکرد غیر واقعی و توام با دروغ را سرلوحه کار خود قرار داده است امروز در برابر برگزاری راهپیمایی میلیونی ایرانیان تاکنون سکوت اختیار کرده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در این رابطه دنباله رو العربیه بود با این تفاوت که این شبکه به پوشش تصویری و خبری راهپیمایی 22 بهمن نپرداخت و تنها در خبری فوری اعلام کرد که احمدی نژاد به زودی از یک دستاورد هسته ای خبر خواهد داد.
فرانس 24 نیز از جمله شبکه های تلویزیونی بود که هیچ تصویر و خبری از سی و سومین سالروز انقلاب اسلامی ایران ارائه نکرد.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز که از جمله روزنامه های عربی مهم منطقه به شمار می رود و ستونی تحت عنوان اخبار ایران را در صفحه خود می گنجاند امروز هیچ خبری از ایران را در خروجی خود قرار نداده است.
القدس العربی دیگر روزنامه مهم عربی منطقه نیز از جمله رسانه هایی است که سکوت محض را درباره حماسه حضور در پیش گرفته است.
خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز تنها پیام تبریک امیر قطر و نخست وزیر این کشور به دولت و ملت ایران به مناسبت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را خبرهای نخست صفحه خود قرار داده است.
خبرگزاری رسمی کشورهای عربی همچون خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، خبرگزاری کویت و خبرگزاری امارات (وام) تاکنون اخباری را درباره حماسه حضور ایرانیان در خروجی خود قرار نداده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر