۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

اعتصاب غذای پیمان عارف در اعتراض به بازداشت

article picture

اعتصاب غذای پیمان عارف در اعتراض به بازداشت:« وثیقه گذاشته شده است اما آزادش نکرده اند»
همسر پیمان عارف، زندانی که در اعتراض به بازداشت غیرقانونیش از اول فروردین ۹۱ دست به اعتصاب غذای (تر) زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« پیمان از اول فرودین ماه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و آزاد نشدنش دست به اعتصاب غذا زده است. او غیرقانونی بازداشت شده و بدتر اینکه غیرقانونی هم آزاد نمی شود. پیمان ۵ فرودین ماه به دنبال اعتصاب غذا و افت فشار به بیمارستان منتقل شد. وقتی من به بیمارستان مراجعه کردم گفتند که مشکل قلبی بوده، از او نوار قلب گرفته ند، سرم وصل کرده ند اما سریع هم به زندان برش گردانده اند.

من خیلی نگران وضعیتش هستم. مرحوم صابر از گرسنگی فوت نکرد از افت فشار و مشکل قلبی فوت کرد. نمی دانم این آقایان چرا متوجه نمی شوند که این مسائل به ضرر خودشان هم است! اصلا هیچ دلیلی برای نگه داشتنش پیمان در زندان وجود ندارد. کفالت هم طبق قرار برایش گذاشته ایم. پس باید قانونا آزاد شود اما نمی دانم چرا آزادش نمی کنند!»


پیمان عارف، فعال دانشجویی و از اعضای جبهه ملی ایران در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و اهانت به رییس جمهور به دلیل انتشار نامه سرگشاده ای در تاریخ ۲ خرداد ماه سال ۸۸ به محمود احمدی نژاد با عنوان « آیا می دانید با دانشگاه چه کردید؟» به ۷۶ ضربه شلاق در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی محکوم شد. در تاریخ ۱۷ مهرماه امسال دقایقی قبل از آزادیش حکم ۷۶ ضربه شلاق او اجرا شد. او پس از آن از مسولان دادسرای اوین و شاهدان ماجرا به دلیل نحوه غیر قانونی شلاق زدنش شکایت کرد و همچنین گفتگوهای نیز در اعتراض به شیوه اجرای حکم شلاقش با رسانه ها داشت. این فعال دانشجویی به دنبال گفتگوهایش با رسانه ها به اتهام تبلیغ علیه نظام دوباره روانه زندان شد اما پس از ۴۰ روز حبس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تبرئه و آزاد شد. اما مجددا در تاریخ ۲۴ اسفند ماه بازداشت شد و اکنون در زندان اوین است.

سمیرا جمشیدی، همسر این زندانی از دلیل بازداشت مجدد او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« این بار بازداشت پیمان به دلیل شکایت شخصی آقای بهرام رشته احمدی، رییس دادسرای اوین بوده است. پیمان پس از اجرای حکم شلاقش در گفتگو با رسانه ها اشاره کرده بود که به فرض اینکه حکم شلاقش قانونی باشد غیرقانونی اجرا شده است. بعد از این مصاحبه او ۴۰ روز در حبس بود اما با حکم دادگاه شعبه ۲۶ تبرئه شد.

در آن دادگاه به او گفتند که به شکایت های پیمان نیز رسیدگی می شود چون او پس از شلاق خوردن از آقای رشته احمدی و افراد دیگری که شاهد شلاق خوردن غیرقانونیش بودند شکایت کرده بود اما نه تنها به شکایت های او رسیدگی نشد بلکه دوباره به زندان افتاد. این بار آقای رشته احمدی شخصا از او شکایت کرد که چرا اسم او را در مصاحبه ها آورده است و پیمان به اتهام نشر اکاذیب در روز ۲۴ اسفند ماه بازداشت شد. اما در همان روز قرار کفالت ۵ میلیونی تومانی نیز برایش صادر کردند. من تا روز ۲۸ دنبال قرار کفالت بودم که بالاخره تهیه کردم و دادسرا هم قبول کرد و گفت بروید خبرتان می کنیم اما عصر همان روز با من تماسی گرفته شد و گفته شد که دستور داده اند که پیمان آزاد نشود. آخر مگر می شود قرار کفالت صادر شود و قرار هم گذاشته شود اما زندانی آزاد نشود!»

سمیرا جمشیدی با اشاره به اینکه همسرش سومین نوروزی است که در خانه نیست به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« من هر روز به دادسرای اوین مراجعه می کنم اما می گویند هیچکس نیست، بروید روز چهاردهم بعد از تعطیلات نوروزی برگردید. یعنی همه مسولان و کارمندان و قاضی کشیک هم هست اما کسی جوابگو نیست می گویند باید بروید و روز چهاردهم برگردید! دیروز گفتم که شما قاضی کشیک دارید، او می تواند پیمان را آزاد کند اما گفتند قاضی کشیک برای بازداشتی ها است و نه برای آزادی ها! اما چطور در ایام تعطیل قاضی بازداشتی ها کار می کند اما برای کسانیکه می خواهند آزاد شوند هیچکس وجود ندارد! این کاری که دارند با ما انجام می دهند واقعا کینه شخصی است. یک جور حب و بغض است.»

همسر پیمان عارف با اظهار تعجب از اتفاقاتی که در این مدت برای همسرش افتاده است، گفت:« دیروز در تماس تلفنیم از پیمان خواستم تا اعتصابش را بشکند اما او گفت که ادامه بازداشتش غیرقانونی است و او اعتصابش را ادامه خواهد داد.

من واقعا از غیر منطقی بودن این ماجراها تعجب می کنم. آنها حتی برخلاف قوانین موجود عمل می کنند. من دیگر خطابم به مسولان نظام است، می خواهم بگویم در ایران خیلی بی قانونی و هرج و مرج اتفاق می افتد. کسانی دارند حتی بر خلاف قوانین موجود کشور عمل می کنند. حداقل امیدوارم یک روز در این مملکت قانون اجرا شود.»

http://parsdailynews.com/98505.htm
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر