۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

اعتصاب غذای رضا شهابی فعال کارگری به دلیل حکم ناعادلانه اش

article picture
همسر رضا شهابی: او به دلیل حکم ناعادلانه اش دست به اعتصاب غذای خشک زده است
رضا شهابی ، فعال کارگری پس از با خبر شدن از حکم ۶ سال حبسش از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه دست به اعتصاب غذای(خشک) زده است. ربابه رضایی همسر رضا شهابی با تایید این خبر به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« روز (دوشنبه ۲۸ فروردین ماه) پس از دو روز که از اعتصاب رضا در اوین می گذرد او را ملاقات کردم. رضا گفت که اعتصابش را تا تغییر حکم و انتقالش به بیمارستان ادامه خواهد داد. گفت که من را ۲۳ ماه در زندان بلاتکلیف نگه داشتند و حالا این حکم سنگین و ناعادلانه را به من دادند. همسرم می گوید که من کاری نکردم، جرمی مرتکب نشدم که این حکم سنگین را به من داده اند، من فقط از حقوق کارگریم دفاع کردم و همه حرکت های اعتراضیم در چارچوب قانون بوده است و هر حرفی هم که زده ام ناحق نبوده است.»





رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پس از پشت سر گذاشتن ۵ جلسه دادگاه در طی نزدیک به دو سال که از زمان بازداشتش می گذرد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس محکوم شده است. او همچنین بر اساس این حکم به ۵ سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی نیز محکوم شده است. این حکم روز شنبه ۲۶ فروردین ماه به وکیلش ابلاغ شده است.
رضا شهابی روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و براساس گزارش ها در طی دوران بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به آسیب های نخاعی شد که تا به حال نیز به طور کامل درمان نشده است. او پیش از این یک هفته اعتصاب خشک و ۴۵ روز اعتصاب تر در اعتراض به وضعیتش و عدم رسیدگی پزشکی داشته است.
ربابه رضایی با اظهار اینکه همسرش تنها راننده شرکت اتوبوسرانی بوده و فقط برای حق و حقوقش فعالیت داشته است، گفت:« همسرم دست به اعتصاب زده و حتی آب هم نمی خورد و من با توجه به بیماریش به شدت نگرانش هستم. قرار بود که قبل از عید او را برای عمل جراحی به بیمارستان منتقل کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. رضا می گوید حداقل من را به بیمارستان برای درمان منتقل کنند. امروز که دیدمش اصلا نه از نظر روحی خوب بود و نه جسمی. دوم فروردین ماه مادرش فوت کرد و حتی به او اجازه شرکت در مراسم عزاداری مادرش هم داده نشد، هر کسی باشد دیگر از پا در می آید.»
ربابه رضایی با اظهار اینکه هنوز به همسرش حکمش در زندان ابلاغ نشده است به کمپین گفت:« روز شنبه حکم به وکیلش ابلاغ شد. اما خودش در زندان از طریق های دیگری از حکمش با خبر شد و به همین دلیل هم دست به اعتصاب غذا زد.»
همسررضا شهابی با اشاره به اینکه قاضی صلواتی در آخرین جلسه دادگاه همسرش در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال گذشته به او قول مرخصی ده روز داده است، گفت:« متاسفانه قاضی صلواتی حتی سر قول خودش هم نماند. او در همان روز دادگاه به همسرم گفته بود که به او ده روز مرخصی می دهد اما هی امروز و فردا شد تا اینکه عید آمد و الان هم در جواب پیگیری ها به ما گفته شده که فعلا او اجازه مرخصی ندارد.»
همسر رضا شهابی که به شدت از حکم همسرش و عدم انتقال او به بیمارستان ناراحت بود به کمپین گفت:« از مسولان قضایی کشورم درخواست می کنم تا واقعا به پرونده او رسیدگی کنند. نه اینکه همین طور یک حکمی بدهند تا مثلا نشان داده شود که آنها رسیدگی کرده اند. این رسیدگی واقعی نیست. حکمی که به همسرم داده شده نه خودش قبول دارد و نه من و نه هر کسی که بشنود باورش می کند. این حکم اصلا برای کارگر اتوبوسرانی که فقط از حقوق کارگریش دفاع کرده است عادلانه نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر