۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

تابوشکنی دختران و افزایش زندگی مجردی آنها در شهرهای بزرگ ایران

article picture


با این که در فرهنگ عامه مردم در ایران، زندگی مجردی دختران باب طبع بسیاری نیست و هزاران حرف و حدیت بر می انگیزد، اما پدیده زندگی مجردی دختران جوان در شهرهای بزرگ ایران رو به افزایش است.
به گزارش شهرزاد نیوز ، براساس آمار ارائه شده از سوی سایت خبری وابسته به وزارت آموزش و پرورش، 30 درصد دختران مجرد در 5 شهر بزرگ زندگی مجردی دارند. بخشی از این دختران دانشجویانی هستند که از شهرهای دیگر برای تحصیل به شهرهای بزرگتر می روند. بخش دیگر که در سنین بالاتری است، دختران شاغل اند که مستقلا قادر به تامین هزینه های زندگی خود هستند.



رسانه های ایران خبر افزایش زندگی مجردی را با صفات منفی چون "تکان دهنده" و "نگران کننده" تعریف می کنند. اما در بخش نظرات یکی از سایت های خبری در ایران، واکنش خوانندگان بسیار متفاوت از تبلیغاتی است که در رسانه های عمومی (دولتی) ایران تبلیغ می شود:
فردی با نام "لیلا" نوشته است: "اگه میشد تنها و مستقل برا خودم زندگی کنم دیگه کوچکترین آرزویی نداشتم من دختری هستم 25 ساله از سلماس،من خیلی از این مورد رنج می برم. اگه من می تونستم مجردی زندگی کنم هیچوقت ازدواج مجبوری نمی کردم، می تونستم تاموقعی که فرد دلخواهمو پیدا نکردم مجردی، بدون اینکه مزاحمی کنارم داشته باشم، زندگی کنم."
فرد دیگری با امضای "یک دختر مجرد" نوشته است: "ممنون از توجه شما به نیاز های دختران مجرد. به نظر من آگاهی خانواده ها در این مسئله مهمترین چیز است، اما رسانه ها به این مساله توجهی ندارند!"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر