۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

سوء استفاده دیگر باند احمدی نژاد این بار در صنعت هوایی

article picture

منبع حکومتی:پس از افشای سوءاستفاده جریان انحرافی (باند احمدی نژاد)از بانک صادرات به نفع بانک خصوصی تازه تأسیس آریا، افکارعمومی کشور شاهد سوءاستفاده جریان انحرافی از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به نفع یک شرکت هواپیمایی خصوصی تازه تأسیس است.
سایت تعامل نوشت:با هدف کسب اعتبار بیشتر برای هواپیمایی تازه تأسیس آتا، کلیه پروازهای داخلی این شرکت از تاریخ 07/03/90 به ترمینال شماره 2 فرودگاه مهرآباد که مخصوص پروازهای هما و ایران ایرتور بود، منتقل شده است. این در حالی است که پروازهای داخلی همه شرکت های خصوصی از ترمینال شماره 4 مهرآباد انجام می شود و آتا نیز از بدو تأسیس تا تاریخ 07/03/90 پروازهای داخلی خود را از ترمینال4 و با هندلینگ شرکت کیش ایر قشم انجام می داده است.
گفتنی است خدمات هندلینگ هما (هواپیمایی جمهوری اسلامی) نزد شرکتهای هواپیمایی بین المللی و مسافران داخلی و خارجی، از اعتبار خوبی برخوردار است و اقدام هما در برعهده گرفتن کلیه خدمات هندلینگ آتا (از قبیل ارائه خدمات زمینی به هواپیما شامل سرویس های خدمات بار، مسافر (ترافیک، خدمات ویژه، جامه دان)، رمپ و دیگر سرویسهای خدمات فرودگاهی، نوعی تغییر در سیاست پنجاه ساله هما مبنی بر تشخص بخشیدن هرچه بیشتر به خدمات فرودگاهی خود و جدایی گزینی از ایرلاین های رقیب داخلی بوده و می‌تواند نوعی سوءاستفاده از اعتبار و برند بین المللی هما برای یک شرکت تازه تأسیس تلقی گردد.



مدیران آتا نیز به اهمیت اقتصادی این سوءاستفاده از برند هما اذعان نموده و در وبسایت رسمی شرکت خود، انتقال پروازهای داخلی آتا از ترمینال شماره 4 به ترمینال شماره ۲ مهرآباد را «موجب افزایش رفاه و رضایت مسافرین» دانسته و آن را «جزو دستاوردهای مهم شرکت» دانسته اند.
سرویس دهی هما به آتا، در حالی صورت می گیرد که توان اضافه ای در هندلینگ هما موجود نبوده و هما در سال 1389 از ادامه هندلینگ پروازهای شرکت کی ام ال، منصرف شده و در نتیجه هندلینگ کی ام ال در ایران به شرکت دیگری واگذار گردید. با توجه به آغاز فاز توسعه ناوگان پروازی آتا، هما برای سرویس دهی به آتا، در آینده نزدیک مجبور به توقف سرویس دهی به ایران ایرتور خواهد بود. هم اکنون این موضوع توسط مدیران هما به ایران ایرتور ابلاغ شده و قرار است هندلینگ ایران ایرتور از هما جدا شود.
همچنین به برخی مدیران هما اجازه داده شده است که با حفظ سمت، در هواپیمایی آتا به فعالیت بپردازند! و بیم آن می رود که با توجه به حضور این مدیران، سایر نیروی انسانی زبده و با تجربه هما که سرمایه اصلی این شرکت محسوب می شود، به سوی آتا سوق داده شود. در همین راستا، کاپیتان ... (پازوکی) مدیرکل آموزش نیروی انسانی هما از مدیران باتجربه هواپیمای جمهوری اسلامی، با حفظ سمت، به آتا منتقل شده و مسوول عملیات آتا است!
شرکت هواپیمایی تازه تأسیس آتا از کوچکترین امکانات هما برای کسب اعتبار و تبلیغ خود فروگذار نمی کند به گونه ای که «دفتر فروش شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مهماندار» وابسته به هما در ترمینال شماره 4 مهرآباد، عملاً به محلی برای تبلیغ و فروش بلیط آتا و حتی نصب پوسترهای تبلیغاتی آتا تبدیل شده است و اطلاعات پرواز ترمینال 4 نیز به بهانه اعلام جابجایی پروازهای آتا مکرراً به مسافران اعلام می کند که پروازهای شرکت هواپیمایی آتا «در کنار هما و در ترمینال شماره 2 » انجام می شود!

سهامدار اصلی آتا ؛بدهکار بزرگ بانکی
گفتنی است نام محمدرضا زنوزی مطلق سهامدار اصلی هواپیمایی آتا از وقتی بر سر زبانها افتادکه وارد مزایده جنجالی فروش خودروی شخصی احمدی نژاد در منطقه آزاد اروند شد. در آن زمان روزنامه کیهان درباره وی نوشت: یک بدهکار بزرگ به شبکه بانکی کشور که این روزنامه رقم بدهی او را 1200میلیارد تومان عنوان کرده بود، صاحب 30 درصد سهام بانک گردشگری (بانک تازه تاسیس متعلق به نزدیکان لیدر جریان انحرافی) و 34 درصد از سهام بانک سامان است. تنها دارایی این فرد در سالهای گذشته یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می کرده است. وی به تدریج از طریق ارتباط های مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا می کند، به طوری که گفته می شود اکنون جزو 10 سرمایه دار برتر کشور است. وی با هماهنگی ب (یکی از عناصر اصلی جریان انحرافی) توانسته است تا پوشش خطوط هواپیمایی (آتا) را بگیرد. وی در کارخانه های فولاد نیز سهام دارد.
همچنین در آن زمان برخی رسانه ها ضمن اشاره به محمدرضا زنوزی مطلق و ارتباط او با سران جریان انحرافی نوشتند: فردی که خودروی قدیمی پژو 504 رئیس جمهور را در جریان مزایده خریداری کرد، همین بدهکار بانکی و صاحب سهام دو بانک خصوصی بوده است.
یادآور می شود خودروی شخصی احمدی نژاد در مزایده سازمان بهزیستی در حالی پس از چند هفته انتظار به فروش رسید که در روزهای اول گفته می شد انتظار می رود با توجه به محبوبیت احمدی نژاد در منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، یک خریدار خارجی از این کشورها برای خرید خودرو اقدام کند، در نهایت اعلام شد که یک ایرانی که خواسته نامش فاش نشود، آن را به رقم دو میلیارد و500 میلیون تومان خریده است!
شنیده شده است این فرد، از اسپانسرهای مالی اصلی یکی از جریان‌های معترض در میان اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم نیز به شمار میرود که بزودی گزارشهای مربوط به چگونگی دخالت وی در حوزه های انتخابیه مختلف به ویژه استانهای آذربایجان شرقی و غربی منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر