حجت الاسلام قرائتی : خدا یکی، اما، زن اقلاً دوتا
"حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی" زنانی را که با ازدواج دوم شوهرانشان مخالفت می کنند مورد سرزنش قرار داد و گفت : اگر مردی توان جسمی و مالی لازم داشته باشد، نمی توان و نباید از ازدواج دوم او جلوگیری کرد. محسن قرائتی در ادامۀ این سخن گفته است : "اگر مردی توان جسمی، توان مالی دارد، اگر دو تا خانه، دو تا ماشین، دو تا موبایل دارد و خلاصه اینکه از همه چیز می تواند دو تا دو تا تهیه کند"، باید بتواند دو تا زن هم داشته باشد و زن اول او نمی تواند مثلاً بگوید : "خدا یکی، زن هم یکی".
به گزارش منوتو، قیاس حجت الاسلام محسن قرائتی به حد کافی گویا نظر اوست : زیرا، او زن را به سطح کالا و اشیایی از قبیل موبایل و خانه و ماشین کاهش می دهد و نتیجه می گیرد که مردی که از همۀ اینها دو تا دارد و توان جنسی هم دارد پس می تواند لابد دو تا دوتا زن کالا شده توسط حجت الاسلام قرائتی را بگیرد. چنینی اعترافی جز شرمساری برای مروجانش ندارد که از بامداد تا شام جوامع غربی را متهم می کنند که زن را به سطح کالا و به وسیله ای برای کامجویی مردان تقلیل داده اند. نکته اینجاست که از نظر حجت الاسلام قرائتی از جمله شروط اختیار کردن زن دوم توان جنسی یا قدرت کامجویی مردی است که از همه چیز دوتا دارد. در گذشته معروف بود که مردان با ایمان هر وقت شلوارشان دو تا می شد زن دوم اختیار می کردند. در دورۀ حکومت همین مؤمنان عیار "دو تا" فرق کرده و از شلوار به خانه و موبایل و ماشین و در واقع به پول و ثروت زیاد ارتقا یافته است. پرسشی که می توان از حجت الاسلام محسن قرائتی کرد این است که در جامعۀ امروز ایران چه کسانی حقیقتاً از همه چیز دو تا دارند و حجت مسلمین سنگ کدام طبقۀ اجتماعی را به سینه می زند؟ سنگ خانواده هایی که نود درصد کودکان شان به دلیل سوءتغذیه دچار پوکی استخوان آنهم در پایتخت ام القُرای اسلامی شده اند یا سی میلیون فقیری که به نان شب شان نیز محتاج اند؟ آقای قرائتی از کامجویی این اکثریت محروم که نه خانه دارند، نه ماشین و نه موبایل، نه بهداشت، نه تغذیه، نه امید دفاع می کند یا کسانی که برای کلاهبرداری های هزاران میلیارد تومانی چفیه می بندند و با موافقت یا بدون موافقت همسران اول شان دو تا دو تا یا هر چندتا که دلشان خواست همسر اختیار می کنند تا مبادا زنان جوان بیوه ای که تعداد شان در پایتخت به گفتۀ آقای قرائتی از یک میلیون نیز می گذرد مرتکب گناه بشوند. جالب اینجاست که حساب این زنان نیز در دست آقای قرائتی است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر